Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen die klanten zoals jij hebben gesteld. Of je nu op zoek bent naar informatie over onze producten, onze diensten, of algemene vragen hebt over ons bedrijf, we streven ernaar om je hier de juiste antwoorden te bieden.

Alle vragen per categorie

Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen die klanten zoals jij hebben gesteld. Of je nu op zoek bent naar informatie over onze producten, onze diensten, of algemene vragen hebt over ons bedrijf, we streven ernaar om je hier de juiste antwoorden te bieden.

Lid worden

Mag ik lid blijven als ik met pensioen ga?

Als u met pensioen gaat, kunt u lid blijven van Villandry.

Hoe word ik lid?

Iedereen die in het Openbaar Vervoer of daaraan gelieerde ondernemingen werkt, kan lid worden van Villandry. Via het inschrijfformulier op de website kunt u zich online inschrijven.

Als u nog geen zes maanden werkzaam bent in het Openbaar Vervoer, kunt u na het lid worden meteen aanspraak maken op onze vergoedingen. Wordt u later lid, dan heeft u een wachttijd van een jaar en kunt u in het eerste jaar geen onkosten bij ons declareren.

Mijn Villandry

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt. Hoe kan ik deze gegevens opnieuw opvragen?

U kunt via de knop ‘wachtwoord vergeten’ in Mijn Villandry uw inloggegevens opnieuw opvragen. Deze gegevens worden dan verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres.

Hoe maak ik een account aan?

U kunt voor Mijn Villandry zelf inloggegevens aanmaken aan de hand van een activatiecode. Deze activatiecode kunt u aanvragen bij Villandry per email, via de contactpagina, of via telefoonnummer 088 - 8471700.

Declaraties

Mijn declaratie is afgekeurd. Wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat uw declaratie wordt afgewezen. De kosten die u declareert komen dan niet voor vergoeding in aanmerking. Welke kosten voor vergoeding in aanmerking komen, kunt u terugvinden op de vergoedingenlijst.

Wat is mijn eigen bijdrage/eigen risico?

Bij uw zorgverzekering heeft u te maken met een eigen risico en in sommige gevallen ook met een eigen bijdrage. De eigen bijdrage is niet hetzelfde als het eigen risico. De eigen bijdrage betaalt u voor bepaalde zorg en kan zowel gelden voor zorg uit de basisverzekering als voor zorg uit de aanvullende verzekering.

Het eigen risico is het bedrag dat wettelijk bepaald is en dat men eerst zelf betaalt. Het eigen risico geldt voor bijna alle zorg uit de basisverzekering, maar niet voor de zorg uit de aanvullende verzekering.

Heeft u zorg nodig waarvoor het eigen risico én de eigen bijdrage geldt? Dan betaalt u altijd de eigen bijdrage bovenop het eigen risico.

Bij Villandry komen de kosten voor eigen bijdrage en het eigen risico voor vergoeding in aanmerking.

Hoeveel foto’s kan ik uploaden?

U kunt via Mijn Villandry maximaal 20 documenten per declaratie uploaden. De documenten mogen niet groter zijn dan 5 MB per stuk.

Wat is een beschikking?

Een beschikking is een document van de zorgverzekeraar of andere instantie (bijvoorbeeld gemeente), waarin wordt aangegeven welk deel van de kosten door hen wordt vergoed en welk deel niet. Dat document is voor Villandry nodig, om te kunnen bepalen of u recht heeft op een vergoeding van Villandry.

Wat moet ik insturen?

Stuur de originele nota’s op naam in. Stuur ook altijd de beschikking van de zorgverzekeraar of andere instantie (bijvoorbeeld gemeente) in, waarin wordt aangegeven welk deel van de kosten door hen wordt vergoed en welk deel niet. Indien de zorgverzekeraar niets vergoed, stuurt u dan ook daarvan een bewijs mee. In sommige gevallen is ook een medische indicatie noodzakelijk. Dit kunt u terugvinden in de vergoedingenlijst.

Voor wie kan ik declareren?

Als u lid bent van Villandry kunt u zorgkosten declareren voor uzelf, voor uw partner en voor uw inwonende kinderen tot 18 jaar.

Wat kan ik declareren?

Bij vergoedingen kunt u precies zien welke kosten bij Villandry voor vergoeding in aanmerking komen en onder welke voorwaarden u kosten kunt declareren.

Vergoedingen

Waar vind ik het vergoedingenoverzicht?

U vindt het vergoedingenoverzicht hier.

Hoe snel wordt er uitbetaald?

De verwerking van uw declaratie duurt ongeveer vier weken. Als uw declaratie in orde is, ontvangt u van ons geen tussentijds bericht. Binnen vier weken maken wij de vergoeding aan u over.

Wat is de maximale vergoeding?

Er geldt in 2023 een maximum vergoeding van € 600,- per gezin per jaar. Als u de maximum vergoeding heeft bereikt, krijgt u daarover bericht van Villandry.

Per categorie vergoeding geldt in sommige gevallen ook een maximum bedrag per jaar. Dit kunt u terugvinden op het vergoedingenoverzicht.

Heb je een vraag?

Bekijk dan eerst de lijst met onze veelgestelde vragen. Hier vind je antwoorden op de meest voorkomende vragen die klanten zoals jij hebben gesteld. Staat je vraag er niet tussen? Zoek dan eens binnen onze kennisbank.